16-03-2019 às 11:25
MOTOGP 2019
22-03-2019 às 00:28
Boas;
Amanhã esperam-se desenvolvimentos acerca da queixa feita por causa do "apêndice" no basculante da Ducati.
Gostava que a Dorna e a FIM não se armassem em maricas e dissessem aos queixosos que se preocupem em fazer melhores motos.
Amanhã esperam-se desenvolvimentos acerca da queixa feita por causa do "apêndice" no basculante da Ducati.
Gostava que a Dorna e a FIM não se armassem em maricas e dissessem aos queixosos que se preocupem em fazer melhores motos.
22-03-2019 às 10:33
22-03-2019 às 13:46
(22-03-2019 às 00:28)Johnny_1056 Escreveu: Boas;É um bocado por aí.
Amanhã esperam-se desenvolvimentos acerca da queixa feita por causa do "apêndice" no basculante da Ducati.
Gostava que a Dorna e a FIM não se armassem em maricas e dissessem aos queixosos que se preocupem em fazer melhores motos.
A não ser que seja una transgressão hardcore.
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22-03-2019 às 15:25
Aposto que os que andaram a fazer "report" aqui no forúm, apoiam a atitude das equipas "queixinhas"!
22-03-2019 às 22:20
(12-03-2019 às 23:53)vindaloo Escreveu: Que o petrucci devia ter tado calado!
Check!
Continua tudo em aguas de bacalhau, obrigaram a ducati e chibar-se de pormenores tecnicos que preferiam (compreensivelmente) manter dentro de casa.
Este episodio esta-me a acalmar um pouco os animos relativamente a esta temporada.
22-03-2019 às 22:48
Não sei se ficará assim tão em águas de bacalhau, aparentemente Petrucci já fez merda e contou demais, que aquilo era para mais do que arrefecer o pneu. Já deve ter a renovação a ir de cona.
24-03-2019 às 11:50
Citar:KTM motorsport boss Pit Beirer has dismissed the idea that the Austrian marque could ditch its trademark steel trellis chassis and in-house suspension in pursuit of MotoGP success.
The RC16 is an outlier on the current MotoGP grid, as it is the only design not to utilise a conventional aluminium twin spar frame and the ubiquitous Ohlins forks.
KTM also began with a 'screamer' engine in 2017, although it switched to a 'big bang' firing order that year before developing a counter-rotating crankshaft variant in the middle of 2018.
But while KTM has copied its rivals in terms of engine design, Beirer says the team won't go as far as ditching its unique design of chassis and WP suspension.
"That's not an option," Beirer said when asked by MotoGP.com's Simon Crafar whether KTM could ever countenance switching to an aluminium chassis or different brand of fork.
"We came that far with our own development, which is a complete bike using suspension also [made] in our group, and tubular frame.
"It's brought us success in every single discipline, so we will stick to this because we have the widest knowledge around this material we are using.
"There are some places where we do laptimes that Marc Marquez did one year ago.
"The whole MotoGP class is developing [like] crazy, everybody makes steps forwards. But if you told me five years ago KTM would make a machine one year after Marquez almost at the same speed, I wouldn't believe it. But we did it.
"It means the bike has a really high level, a great quality. But we are talking about MotoGP, it's the most difficult class in motorcycle racing.
"We have to succeed with what we have, and we will do it."
Espargaro: Remaining gains will take "a lot of time"
KTM kicked off its 2019 campaign in Qatar with a 12th place for Pol Espargaro and 15th for newcomer Johann Zarco, who is making the move across from Tech3 Yamaha.
Espargaro said he was encouraged to finish only 12 seconds behind race winner Andrea Dovizioso, but warned that closing the rest of the gap to the frontrunners is likely to be a costly and time-consuming exercise.
"It doesn't look like electronic, it looks like mechanical grip," said Espargaro on the main thing preventing KTM from fighting further up the order.
"And when you need to gain mechanical grip this costs a lot of money because it costs a lot of developing, a lot of new stuff coming, a lot of testing.
"We are much better, but we are comparing against Honda who has been here many years, and they are taking this 0.3s per lap in those places.
"It's not so much, but I think it's going to cost a lot of time."
https://www.autosport.com/motogp/news/14...philosophy
Teimosia ou perseveranca?
Se por uma lado a ktm tem sido intransigente noutros campeonatos e tem-se dado bem, ao nivel do motogp como vai correr? Este senhor esta-se a por em all-in.
Lembro-me de o stoner se queixar que com trelica na ducati (solucao abandonada) a torcao lateral era tanta que nao conseguia meter a mota na mesma curva duas vezes da mesma maneira.
Ainda assim o processo de soldadura utilizado pela ktm e diferente do da Ducati.
24-03-2019 às 11:58
Por acaso li isso ontem, e também fiquei na dúvida.
Se der mal, quem toma essa decisão pode ter que pagar.
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Se der mal, quem toma essa decisão pode ter que pagar.
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24-03-2019 às 12:25
Enquanto não se conseguirem "clonar" pilotos a dúvida relativamente a este tipo de comparação de tecnologia vai sempre persistir (e mesmo assim...).
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