Yamaha MT-10
#1

Citar:Yamaha MT-10: R1-powered wheelies

[Imagem: 2016_YAM_MT10_EU_BNS4DSJ_STU_001_03.jpg]

Yamaha’s MT series and the ‘Dark Side of Japan’ is one of motorcycling’s biggest success stories in recent times. Edging away from dreary, budget four-pot naked bikes that didn’t sell, Yamaha has blown away Japanese rivals with fun-packed twins and triples packing oodles of torque-infested character. And now this: the R1-powered MT-10.

Before you get too much of a chubby, it isn’t a full-fat R1 supernaked but an abundance of YZF genes are clearly evident. The MT-10 features a retuned version (no power/torque figures yet) of the new-gen CP4 motor, tweaked for bottom-end and midrange with a revised intake, exhaust system and fuelling strategies alongside other internal tweakery. You also get Yamaha’s YCC-T throttle and D-Mode electronics, so three rider modes, 3-stage traction control and – new for 2016 – cruise control. There’s also the option of a quickshifter.

Although developed from the R1’s frame, the MT-10’s chassis has been tweaked for everyday versatility and big wheelies. Its Deltabox frame features an altered ‘rigidity balance’ allowing for a short wheelbase of 1400mm. According to Yamaha, the 10’s riding position is marginally sportier/further forward than the MT-09.

More when we get it. It’ll be available May 2016…

[Imagem: 2016_YAM_MT10_EU_BNS4DSJ_DET_001.jpg]

[Imagem: 2016_YAM_MT10_EU_BNS4DSJ_DET_002.jpg]

[Imagem: 2016_YAM_MT10_EU_BNS4DSJ_DET_004.jpg]

[Imagem: 2016_YAM_MT10_EU_BNS4DSJ_DET_010.jpg]

[Imagem: 2016_YAM_MT10_EU_BNS4DSJ_DET_009.jpg]
http://44teeth.com/yamaha-mt-10-r1-powered-wheelies/
Responder
#2

Só não gosto de 3 coisas:

- A frente

- As jantes coloridas

- O facto de não poder ter uma

[Imagem: zD43YvL.jpg]
Responder
#3

Eu gosto...começar a contactar os meus contactos...para fazer um TD quando houver disponibilidade...
Responder
#4

(17-11-2015 às 00:32)Rod Escreveu:  Eu gosto...começar a contactar os meus contactos...para fazer um TD quando houver disponibilidade...

Somos 2! bigsmile Estou mortinho por lhe por as mãos! devil

A minha máquina (e ex):
KTM 1290 SuperAdventure S
KTM 1290 Super Duke GT
Kawasaki Versys 1000
Yamaha FZS 600 Fazer

[Imagem: censorship2.jpg]
Responder
#5

Bem Yamaha, já te estás a exceder..... clap e eu estou a gostar.
Mas... quickshifter??? oh diabo..... lol

Suzuki Vanvan
N2
 Picos
 Firewatcher
Passeata raiana
Responder
#6

(17-11-2015 às 01:17)michelfpinto Escreveu:  
(17-11-2015 às 00:32)Rod Escreveu:  Eu gosto...começar a contactar os meus contactos...para fazer um TD quando houver disponibilidade...

Somos 2! bigsmile Estou mortinho por lhe por as mãos!  devil

Eu sei que os meus amigos que vão a Milão, me disseram que te convidaram também! lol

Só não lhe metes os dedos em cima, dentro de poucos dias, porque não quiseste! blink

[Imagem: QKmafvp.png]
Responder
#7

Fazia falta a Yamaha ter uma concorrente à altura da S1000R, RSV4 tuono, SuperDuke ou outras street fighters do momento!

A frente está estranha.... mas com um capacete a condizer, e fica 5 estrelas! lol
[Imagem: hqdefault.jpg]

Ricardo - Honda CB500X
[Imagem: latest?cb=20150510093035]
Responder
#8

Msm. lol

É uma mistura de transformers com Wall-e.

É uma frente estranha, não sei se com o tempo se entranha ou não.


Neste segmento, parece-me que a melhor conseguida é a KTM. Tanto a frente como no resto da moto.
Responder
#9

Uma coisa que eu gosto na nova R1 é a depuração das linhas, que nem ópticas (praticamente) se vêem! Era se se esperar que esta MT-10 seguisse o mesmo conceito.

Mas pelos vistos o designer foi outro.... e devem ter entregue o trabalho a um designer que estagiou na Kawasaki!  lol

Mas as reminiscências da Tracer, estão ali mais que evidentes naquela frente.

[Imagem: QKmafvp.png]
Responder
#10

Ângulos, vértices e arestas com fartura. Pelas fotos não gosto da aparência.

E espero sinceramente que haja mais esquemas de côres disponíveis, a côr daquelas jantes... confused

[Imagem: wsv79s.jpg]vroom !
Responder




Utilizadores a ver este tópico: 1 Visitante(s)