13-11-2019 às 14:39
São os M+S das motas
Citar:Continental presents six new motorcycle tires for 2020 at EICMA
The Milan motorcycle show 2019 has served as a stage to reveal Continental’s upcoming news with a series of varied and interesting motorcycle tires.
Continental will be on the move in 2020 launching six new motorcycle tires within three different segments. Three new sport tires that will redefine the sport tire world, two new road tires for the on-the-go city rider and an all new all-terrain tire that will rock the dual-sport class. Continental will also ramp up production in Asia to meet worldwide demand.
ContiSportAttack 4
The next generation in the SportAttack line leads the new tire launch for 2020. The ContiSportAttack 4, the successor to the SportAttack 3, has a new profile design that offers a larger contact area for greater grip and precision handling. New standards in performance, accuracy and easy handling are met thanks to Continental’s BlackChili compound.
ContiRaceAttack 2 Street and ContiRaceAttack 2 soft / medium
For more hard core sports riders, Korbach presents the hypersport ContiRaceAttack 2 Street road tire, a racing tire that can also handle allround duties and replaces the ContiRaceAttack Comp.End.
If a sport tire is the only one for you and the track is your second home, then opt for the further enhanced ContiRaceAttack 2 and its uncompromising racing qualities – in ‘soft’ or ‘medium’, to achieve top performance on the race track with reduced air pressure and tire warmers. It replaces the ContiRaceAttack Comp and will excel in outstanding track stability and road grip attributes thanks to the BlackChili compound.
TKC 70 Rocks
The fourth new tire in Continental’s 2020 tire assault is the TKC 70 Rocks – a rear wheel tire without a center tread band and with lugs over the entire tread pattern. It’s a cross between the TKC 70 and TKC 80 and can be used on rougher terrain than the 70 and is better on the road than the TKC 80, offering an attractive alternative for riders that seek unparalleled journeys. The TKC 70 Rocks can be combined with a TKC 70 front tire, creating an additional tire option for those who yearn maximum adventure.
ContiRoad
The new ContiRoad will lead the way in sport touring for 2020. This agile marathon runner is engineered in Germany, and its Korbach origins are revving up the road segment. It’s at home somewhere between the ContiRoadAttack 3 and its predecessor the ContiRoadAttack 2. The ‘EVO’ will be discontinued, but the ContiMotion remains in the portfolio.
ContiStreet
Motorcycles with medium to small engine displacement, Continental introduces the ContiStreet – an entirely new cross-ply tire, which replaces the ContiGO! (City). Like the ContiRoad, the ContiStreet was designed is based off the highly successful Korbach multi-award winning ContiRoadAttack 3. Both tires stand out from the crowd when it comes to dependability, road grip and lifespan.
(13-11-2019 às 16:43)Velasquez87 Escreveu: A Conti a equipar a borracha desportiva com composto Black Chili, deve ser ao estilo da Pirelli com o Black carbon
Citar:It’s all about how you mix it
(13-11-2019 às 16:56)el_Bosco Escreveu:(13-11-2019 às 16:43)Velasquez87 Escreveu: A Conti a equipar a borracha desportiva com composto Black Chili, deve ser ao estilo da Pirelli com o Black carbon
Citar:It’s all about how you mix it
(13-11-2019 às 13:22)carlos-kb Escreveu: Rasto de pneu de carro dos anos 80, em pneu de mota para 2020?
(13-11-2019 às 17:53)dfelix Escreveu: Um bocadinho de grip extra pode ser o suficiente para que num próximo NS consiga me desembaraçar mais cedo das VRF1200F que surgem na minha frente a ocupar toda a estrada
(13-11-2019 às 18:33)Velasquez87 Escreveu: Quando li VFR1200 a ocupar toda a estrada só me lembrei disto
Consegue ser mais bonito que a VFR e tudo
(13-11-2019 às 17:53)dfelix Escreveu:Mr. Ego likes this(13-11-2019 às 13:22)carlos-kb Escreveu: Rasto de pneu de carro dos anos 80, em pneu de mota para 2020?
No texto está lá uma parte que diz...
"o que significa uma elevada abrangência entre os vários modelos naked, trail, touring, retro ou scrambler."
Tendo em conta a quantidade de scramblers e "aventureiras retrô" que andam por aí, faz sentido que mais fabricantes lancem coisas deste género.
E assim "a olho" nem parece nada mal.
Quando olhei para foto que o velasquez postou, fez imediatamente lembrar os MT60RS que uso na minha scrambler.
Só quando olhei com mais atenção deu para ver que o "estilo" é o mesmo. Mas o rastro é muito diferente.
Tive más experiências com Dunlop no passado que me levaram a jurar nunca mais.
Porém, se este provasse ser "menos plástico" que o Pirelli, até sou gajo para quebrar o juramento.
Um bocadinho de grip extra pode ser o suficiente para que num próximo NS consiga me desembaraçar mais cedo das VRF1200F que surgem na minha frente a ocupar toda a estrada, e caso o Johnny me volte a facilitar... talvez seja possível finalmente acompanhar o manteigas que (no tão criticado "pudin flan") passou a maior parte do tempo triste e sozinho lá na frente.
(13-11-2019 às 18:47)carlos-kb Escreveu:(13-11-2019 às 18:33)Velasquez87 Escreveu: Quando li VFR1200 a ocupar toda a estrada só me lembrei disto
Consegue ser mais bonito que a VFR e tudo
É natural... até porque de embarcações percebes tu!