Ariel Ace
#1

Parece que a Ariel (Oh Atom todo poderoso!) está de volta às duas rodas.

Citar:Ariel Ace: Initial thoughts + Photo spesh

[Imagem: P1040489.jpg]

Lurking in an inconspicuous building right on the Somerset/Dorset border lays Ariel Motor Company. Famous for designing and manufacturing stupidly fast cars right here in England, Ariel has also been making a fresh foray into motorcycling with a return to its sacred two-wheeled roots.

For those who haven’t been blessed with sightings, say hello to the blisteringly sexual Ariel Ace. This slice of engineering genius is an Anglo-Japanese hybrid: the firm’s strong associations with Honda (Atoms are powered by the Big H’s motors) see VFR1200 V4 motors housed in Ariel’s homebrewed frame to mimic the Atom’s chassis profile, mated with a veritable feast of high-end bolt-ons such as Öhlins and BST carbon rims. The rest of the bike is largely Ariel’s handiwork.

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Built to order, there are two versions: the ‘Cruiser’ and this, the ‘Sport’. All bikes are fully customisable from front to back, with an extensive choice of wheels, suspension, chassis geometry (through eccentric steering heads), ergonomics, fuel tank size and ground clearance options depending on personal preference, and wallet size. Other VFR components comprise of the swingarm/shaft-drive unit, ECU (reflashed by Ariel to suit) and electronic aids, so that means Honda’s TC, anti-wheelie and C-ABS.

Honda V4 + naughty-but-legal exhaust = one helluva soundtrack, akin to a GP bike in its lower rev range. The engine configuration’s inherent characteristics make the Ace an utter joy to thrash, backed up by an agile chassis that supplies endless levels of entertainment. Other than the small matter having to sell my house and kids to afford one, it’s impossible to fault Ariel’s efforts. Dynamically, visually and aurally, we can’t chuck enough superlatives at the Ace.

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5 things you probably didn’t know about the Ariel Ace

One frame takes up 70 hours’ worth of machining (from one solid chunk of billet) and results in £300 of excess swarf
Over 60 orders have been taken so far, shared between the Sport and the Cruiser models – the Cruiser is, surprisingly, more popular
The base model costs £24,000, while the Gucci, fully-loaded version we rode will set you back £32,000.
The whole project was four years in the making, and was the brainchild of Simon Saunders, Ariel’s founder
Each Ace is handbuilt in the Somerset factory, with a dedicated Ariel technician responsible for each individual build
Bonus: Ex-MCN office man and freelance extraordinaire, Phil West isn’t the only man to ride the Ace

Full video/review coming soon…

Sepcs aqui: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/A...%20Ace.htm

Outras imagens
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[Imagem: zvIjerr.gif]
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#2

Não será apenas mais uma "manobra propangandística", como já aconteceu com tantas outras marcas míticas do passado, em que mostram um ou dois concepts, ostentando os respectivos logotipos.... mas que acabam verdadeiramente por nunca ver a "luz do dia"?

[Imagem: zX4Kq81.png]

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#3

Escolheram mal o parceiro Japonês! lol O concept é muito interessante (versão sport), vamos lá ver o futuro que tem.

As minhas máquinas (e ex):
Kawasaki Versys 1000 / KTM 1290 Super Duke GT
Yamaha FZS 600 Fazer

[Imagem: censorship2.jpg]

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#4

(08-09-2015 às 10:20)carlos-kb Escreveu:  Não será apenas mais uma "manobra propangandística", como já aconteceu com tantas outras marcas míticas do passado, em que mostram um ou dois concepts, ostentando os respectivos logotipos.... mas que acabam verdadeiramente por nunca ver a "luz do dia"?

Não me parece.
Acho que o concept já existe há uns anos, e se a moto está agora matriculada e está a ser entregue à imprensa para testes drive, com preço de venda e tudo, é porque deve ser legit.
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#5

O ano passado as atenções estiveram tão concentradas nas H2, RC213V-S e M1R que uma série de novidades como esta passaram ao lado. (exemplo das novas benellis e dos pseudo-concepts da husky)

A moto supostamente existe, tem reviews na net e preço anunciado.
Porém, o método de venda não deve ser muito diferente de outras destinadas ao mesmo publico alvo como por exemplo as Confederate.
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#6

Essa M1R passou-me ao lado. Qual é?  


tong
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#7

É a R1M para disléxicos! smile
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#8

https://video-mad1-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xla1/v/t42.1790-2/11981141_884139244967450_491217759_n.mp4?efg=eyJybHIiOjQxMCwicmxhIjo1MTJ9&rl=410&vabr=228&oh=06f4d39ebc22bae56a36fbf913f087c8&oe=55EF55C7

cool
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#9

Tinha a impressão que se já tinha falado desta mota cá. Ou terá sido noutro lado rolleyes?

Do que me lembro dessa discussão, o problema mais apontado era que, apesar do quadro ser o item principal da estética, não é uma boa opção pois normalmente usa-se a parte lisa do depósito para o condutor se agarrar à mota com os joelhos. Coisa que esta mota não têm!

Alem disso, como já se desconfiava, confirma-se a pouca capacidade do depósito:
Citar:Engine
76 degree 1237cc Unicam Honda V4
Bore 81mm x 60mm. Throttle by wire

Power
173 BHP @ 10,000 rpm
Torque 131Nm @ 8750 rpm

Gearbox
6 speed manual sequential. Switchable traction control

Fuel
12 litres

Chassis
Anodised machined and welded aluminium frame

Suspension
Front
Showa 43mm adjustable cartridge type telescopic forks
Rear
Pro link single sided swing arm. Showa adjustable damper.

Braking
Front
Twin 320mm floating discs with 6 piston radial calipers
Rear
Single 276mm floating disc with 2 piston sliding caliper
Electronic ABS front and rear

Performance
0 -60 mph 3.1 seconds (0-100kph)

Top speed
165mph (265kph)

Além do depósito, a performance também desaponta um pouco. Só falta saber se eles limitaram a performance por causa do motor/chassi ou porque a mota é naked!
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#10

Boas;
Aqui está uma moto capaz de me levar o dinheiro se o tivesse.
Adoro a p#ta da moto, então com aquela Girder até me passo da cabeça.
Até consigo esquecer que tem motor Honda!! lol
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