KTM SuperDuke 1290R EVO 2022
#1

Novo modelo com suspensoes WP (WhitePower lol) semi activas e mais uns extrazitos

"KTM are updating their snarling V-twin 1290 Super Duke R range for 2022, revealing a new Evo model complete with WP semi-active suspension.

Already impressively damped in standard trim, thanks to full manually adjustable WP units, the latest Evo will roll off the production line equipped with a second-generation electronic WP Apex system – said to provide even greater usability for the rider, whilst adding 2kg to the overall weight.
This is done via three standard damping modes – Comfort, Street and Sport - plus the option to tweak the rear spring preload by as much as 20mm in increments of 2mm.
All controlled via the colour TFT dash, this alteration can be taken even further with the inclusion of the optional 'Suspension Pro' package, which adds another three damping options: Track, Advanced and Auto.

As the name suggests, Track is the stiffest setting available to help you hit every apex on a circuit. Advanced mode allows you to fine-tune your preferences, with the level of damping for the forks and shock changeable on a scale from one to eight.

For those happier letting the bike do all the work, Auto is said to be able to detect different styles of riding and adjust the suspension to suit. A soft, comforting set-up will be adopted on sedate rides, with the springs hardening up the more aggressively you ride.

On top of this, Suspension Pro will also adjust the preload automatically to match the weight of the rider and there is a switchable anti-diving feature to keep the front end high under hard braking.

Both the Evo and standard R will be powered by the same 178bhp V-twin motor and share Rain, Street and Sport riding modes, with optional Track and Performance maps available for sports-orientated customers.

For better throttle response, both machines also benefit from a new quicker-action throttle, which reduced the twist by seven degrees, to 65.

Completing the changes to both bikes is a new livery, featuring licks of orange, sliver and blue – plus bright orange rims. Keep an eye out for the full KTM 1290 Super Duke R Evo review in MCN soon."


https://www.motorcyclenews.com/news/new-...uke-r-evo/

[Imagem: ktm_superduke_evo_2.jpg]
[Imagem: ktm_superduke_evo_1.jpg]
[Imagem: ktm_superduke_evo_3.jpg]

[Imagem: 3a28d74fcda810d6526bb56e69702394.jpg]
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#2

O «tripleclamp» é alumínio anodizado ou fibra de carbono forjada?

Faz lembrar a segunda, mas sei que é possível fazer efeitos ou padrões na anodização.

É haute couture motociclística.
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#3

(16-11-2021 às 19:07)pareias Escreveu:  O «tripleclamp» é alumínio anodizado ou fibra de carbono forjada?

Faz lembrar a segunda, mas sei que é possível fazer efeitos ou padrões na anodização.

É haute couture motociclística.
É anodizado, e posteriormente maquinado em alguns locais.

[Imagem: SM4eYt9.png]
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#4

(16-11-2021 às 21:17)nelsonajm Escreveu:  É anodizado, e posteriormente maquinado em alguns locais.

Atenção que o triple clamp, banco, linha escape, suporte de matriculas e mais umas coisinhas são extras power parts no valor de cerca de 4500 euros, a mota de origem esta mais feia.
[Imagem: 2022-ktm-1290-super-duke-r-evo-watermark...k=nBYFn3UG]

[Imagem: 3a28d74fcda810d6526bb56e69702394.jpg]
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#5

Há aqui alguém a conseguir anodizar com padrões parecidos? Várias tonalidades da mesma cor distribuídas na mesma peça? As manchas são claramente intencionais.
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#6

A KTM tem a base.
A KTM tem o markting

Porque é que não pegam neste modelo, metem uns plasticos e uns clip-ons , e trazem de volta a RC8!

Fizeram uma moto de pista, até com muita pinta, com o motor 890... era só transpor para o motor 1290!

Agora devia vender muito mais do que na altura em que foi comercializada (2009 a 2013 se não me angano)

não percebo....

Ricardo - Honda CB500X
[Imagem: latest?cb=20150510093035]
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#7

o mercado da R teve em baixo na ultima decada, desde que a febre da adv apareceu o mercado da ktm rende pelas indianas de baixo cc e pela gama 790 e 1290, naked e adv da resmas de dinheiro, nao vêm necessidade de investie numa rc8, alem disso a 890 de pista é uma kramer, marc criada por um ex engenheiro ktm que fez parceria com a ktm para lhes vender a sua mota, aquilo é uma kramer com autocolantes ktm, não é propriamente uma mota de fabrica, alias a ktm cada vez faz mais outsourcing, kramer, bajaj, cfmoto, acredito que em alguns anos deixam de produzir motas na austria.

[Imagem: 3a28d74fcda810d6526bb56e69702394.jpg]
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