Energica Ego Electric Motorcycle
#1

Citar:[Imagem: energicaego-details-1b.jpg]

The Energica EGO. Designed and built by the same people who have designed and engineered racing performance from Formula One Racing to Le Mans 24h for over 40 years. Massive Performance, no emissions. The green heart of the electric motorcycle is a synchronous oil-cooled motor with permanent magnets. It has 107kW (145 hp c.ca) of instantaneous power reaching from 4900 rpm to 10500 rpm and a torque of 200 Nm ranging from 0 rpm to 4700 rpm.

Energica Ego accelerates from 0 to 60 mph (100 km/h) in 3 seconds to reach a top speed of 150 mph (240 km/h) with a vigorous thrust that does not make you miss the drops in the engine speed by the constant shifting of the classic internal combustion engines – making the electric superbike faster than a 600 supersport. The bona fide brain of the Energica Ego is the sophisticated Vehicle Control Unit. Unlike other vehicles where the control units work separately on all controllers, the Ego’s battery, inverter, charger and ABS are constantly monitored and managed by one technological jewel: the VCU, completely designed and developed by Energica. The state-of-the-art VCU implements a multi-map adaptive energy, and a power management algorithm manages the electric motorcycle. Carefully monitoring and adjusting the motor’s power according to the throttle thrust 100 times per second while riding.

Energica Ego does not have a gearbox or a clutch. Everything is regulated by the ride-by-wire system, allowing you to control the acceleration torque of the motor and deceleration based on the regenerative torque or engine braking. A coasting feature is provided thanks to a “neutral” position between acceleration and regeneration.

Energica Ego is also equipped with a “PARK ASSISTANT” in order to facilitate parking and maneuvers on slopes or into rush traffic. The VCU limits both the speed and the torque of the vehicle. The PARK ASSISTANT works back and forth (reverse mode) with maximum speed 1.74 mph (2.8 km/h) and maximum torque 50Nm.

Energica Ego braking system is by Brembo and the ABS system is by Bosch. The latest generation ABS BOSCH on Energica Ego not only prevents the wheels from locking but is equipped with rear-wheel lift- up mitigation system that prevents overturn during emergency braking.

The electric motorcycle Energica EGO has a digital dashboard from COBO TFT with an active matrix of 4.3 inches and color display.

The connectivity for the electric motorcycle is supported by Bluetooth (short range) and UMTS long range technology (in progress), allowing you to connect your vehicle to your smartphone, tablet or simply to your home computer via the Internet.

Energica Ego can be recharged through the columns in the outdoor charging stations or at home, equipped with an onboard battery charger with a cable interface on the charging station or remotely via Bluetooth connectivity.

Fonte: Energica Motorcycle Company
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#2

(08-11-2018 às 15:07)marco.clara Escreveu:   ... 200 Nm ranging from 0 rpm to 4700 rpm. ...

Cum cacete O_O
Que bicho


MODEL PRICE€ 23,083.00

não é barata, mas já estiveram bem pior as electricas

[Imagem: 3a28d74fcda810d6526bb56e69702394.jpg]
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#3

(08-11-2018 às 15:43)Liquid_Fire Escreveu:  
(08-11-2018 às 15:07)marco.clara Escreveu:   ... 200 Nm ranging from 0 rpm to 4700 rpm. ...

Cum cacete O_O
Que bicho

É preciso alguma cautela na interpretação dos números de motores eléctricos.

Porque depois tem um conversor de binário que apenas te permite passar para a roda uma fracção desse valor.

Era muito mau se uma mota funcionasse como o meu aspirador lá de casa (liga-desliga no máximo)


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#4

só 23.000€? (eheh) 

no ano passado o preco base andava nos 27.000€ e quando apareceu no mercado o preço rondava os 30.000€ como preço base...

limitada electronicamente a 240kmh, sendo uma eléctrica, deverá ter acelerações de envergonhar muitas 600/750cc e ainda assim bastantes 1000cc...

a autonomia não me recordo se era aproximadamente de 200km com uma carga 

desconhecia que tinha marcha atrás "park assist" a 2,8kmh... 

das eléctricas, é a minha eleita 
mas como vão vir mais coisas...
...quando chegar a altura logo penso. 

mas antes disso, gostava de um dia ter o prazer de utilizar uma h2sx ou uma futura sprint que aparentemente sou só eu e meia dúzia de ingleses a afirmar que vai surgir no próximo ano...
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#5

(09-11-2018 às 14:09)2low Escreveu:  só 23.000€? (eheh) 

no ano passado o preco base andava nos 27.000€ e quando apareceu no mercado o preço rondava os 30.000€ como preço base...

limitada electronicamente a 240kmh, sendo uma eléctrica, deverá ter acelerações de envergonhar muitas 600/750cc e ainda assim bastantes 1000cc...

a autonomia não me recordo se era aproximadamente de 200km com uma carga 

desconhecia que tinha marcha atrás "park assist" a 2,8kmh... 

das eléctricas, é a minha eleita 
mas como vão vir mais coisas...
...quando chegar a altura logo penso. 

mas antes disso, gostava de um dia ter o prazer de utilizar uma h2sx ou uma futura sprint que aparentemente sou só eu e meia dúzia de ingleses a afirmar que vai surgir no próximo ano...

por falar em novidades...

afinal a superNex da kynco vai ser uma concorrente a esta enérgica...
foi apresentada na eicma hoje
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#6

Esta é a marca que vai "fornecer" as motos para o novo MotoE 2019...

Não sabia...

Ricardo - Honda CB500X
[Imagem: latest?cb=20150510093035]
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#7

(09-11-2018 às 18:43)Mr.Ricky Escreveu:  Esta é a marca que vai "fornecer" as motos para o novo MotoE 2019...

Não sabia...

Exatamente! No ano que vem já começa a haver categoria de elétricas no MotoGP. Estou com curiosidade de ver no que vai dar...
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